Wednesday, November 4, 2009

nape ekkk

nape ekkk…da macam linda onn la pulak…hati ni serasa ingin mencuba sesuatu yang baru…i’m tired of working…somemore aku kena berjauhan ngan en suami…susah gak la kire nye..dengan living cost yg makin tinggi…nak harap gaji, celup sana byr sini tuptup abis…camane nak upgrade life kalo x sempat nak saving pon…mungkin ade la saving in a different way..tp it seems that we still have to ikat perut…

nak join MLM??? issshhhh5 tu la aku…aku x tau nape aku x bape berkenan sangat ngan bisnes MLM nih…latest skali mase last 2 week..kawan en suami dok pomot pasal hai-o…ala yang gemer ngan bio aura water filter tuh..kalo ikut logik the scheme memang la ok…best woo kalo dengar…the only thing is that (boleh tak nak simpulkan je) they need to invest rm20k so that cepat dapat balik imbuhan dr hai-o..how come that way??? weird..kite kuar duit rm20k, kita dapat barang2 hai-o yang equals to rm20k..then dapat duit imbuhan..macam best je kan…tp ape nak buat ngan barang2 rm20k tu…yang kite boleh pakai kite pakai la…tp barang yg lebih kurang same ngan barangan hai-o tu nak campak mane…kite pon bukan la berkemampuan sangat…nak dapatkan rm20k tu pon, mane nak cekau..nak buat loan??? hai baik la aku invest utk anak aku yang sorang tu…x pon buat pelaburan untuk anak2 yang akan datang… da tu…macam mane ngan bonus yang dijanjikan???kite masih kena buat promotion supaya orang join kite…so dapat kite dapat bonus tetap every month…tp cara nye, kena usaha ajak orang la pulak…ni la perkara yang aku x berapa minat hehehe…kesimpulan nye kalo psal MLM nih aku malas nak kaco hidup orang yg kadang2 x senang gk untuk join benda2 mcm gini huhuhu….no harm ekkk dis is just an opinion…smile_zipit

second thing, we tot of wat meniaga kecik2 dulu…ingat nak wat ternakan ikan ngan burung…tp still in discussion between us ngan FIL..so far macam ok…lgpon en suami kan keje yang berkaitan ngan binatang2 nih…kire dia paham la sket area2 ternakan nih..aku lak sebenar nye ade gak macam terpk nak bukak kedai…tp keadaan tak mengizinkan skang nih..

………………………nape la aku bleh terpk benda2 ni ekkk…psl MLM tu memang dr dulu lagik…tu kesimpulan dr aku sendirik…kalo ade orang bleh nak cite betul2 pasal MLM ni aku, aku ok je..direct selling memang aku ade join…tp aku x active, more to own usage je…ape je yang xde..avon, cosway, DCL,MENANG,zhulian eiii macam2 la…ini adalah penyakit berjangkit dr my mom hehehe…mak aii suke meniaga…ape2 je la…dr barang dapur smpi ke barang kemas( barang emas yeee) tp nape la anak dia ni ala2 je bile buat menda cengginih…mungkin x de kekuatan kot…….aku lebih kepada yang makan gaji je skang nih…

 

aper daa aku membebel nih…saje bikin sarat pale otak…takde mende pown sebenar nye…saje nak menambah isi kat blog yang kosong ini smile_teeth

No comments:

Post a Comment